Vi rekommenderar att du provar följande:
- Starta om din enhet
- Stäng av strömmen för Chromecast i 30 sek
- Återställ standardinställningarna på Chromecast i Chromecast appen
Så här återställer du standardinställningarna:
Chromecast Generation 2
Håll knappen på sidan av din Chromecast-enhet nere medan din Chromecast är ansluten till din TV. LED-lampan kommer att börja blinka med ett oranget ljus.
När LED-lampan lyser vitt kan du släppa knappen. Din Chromecast-enhet startas nu om.
Chromecast Generation 1
Android:
- Öppna Google Home-appen
- Välj din Chromecast-enhet > Inställningar
- Överst i högra hörnet välj Mer > Återställ standardinställningar > Återställ standardinställningar
iPhone & iPad
- Öppna Google Home-appen
- Välj din Chromecast-enhet
- Överst i högra hörnet välj Inställningar > Ta bort enhet
- Välj Återställ standardinställningar
- Välj Återställ standardinställningar för att bekräfta att du vill nollställa enheten
Om du fortfarande upplever problem kan du prova följande:
- Slå av och slå på ditt internet
- Blockbuster kräver en hastighet på minst 10 Mbit/s. Testa din hastighet.
- Stäng alla andra enheter som är kopplade till ditt nätverk så att endast din enhet är kopplad till förbindelsen
- Använder du VPN (Virtual Private Network) rekommenderar vi att du avaktiverar det
- Om inget hjälper, kontakta oss
Tips för bättre streaming via trådlöst nätverk:
- Flytta routern till en central plats i hemmet och placera den så högt som möjligt. En router på en hylla eller ett bord ger en bättre signal än en router gömd bakom möbler.
- Är du duktig med teknik kan du byta kanal på ditt trådlösa nätverk (detta kan din leverantör hjälpa med, om du inte själv vet hur man gör). Vi upplever ofta att ett kanalbyte resulterar i högre hastighet och en bättre streaming upplevelse.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.