Här hittar du teknisk hjälp till uppspelningsproblem på din surfplatta, både till iPad och till Android.
Problem med Blockbuster på iPad
A. Stäng av och sätt på den igen
- Om du behöver hjälp med att starta om din Apple-enhet så kan du hitta det i artikeln iPhone, iPad, iPod touch:Turning off and on (restarting) and resetting på Apples webbsajt för support.
- Vänta i tio sekunder innan du sätter på den igen.
B. Om problemet kvarstår, så rekommenderar vi att du nollställer cachen i vår app
- Öppna Blockbuster appen på din iPad.
- Håll ner avstängningsknappen tills du får möjligheten att stänga av telefonen.
- Sen trycker du på Home-knappen och släpper avstängningsknappen.
- Håll in Home-knappen tills appen stängs ner
Problem med Blockbuster på Android-surfplatta
A. Stäng av och sätt på den igen.
- Stäng av din Android-enhet genom att hålla nere sätt på/stäng av-knappen, och bekräfta att du vill stänga av enheten.
- Tryck sen på sätt på/stäng av-knappen för att sätta på din Android-enhet igen.
- När din Android-enhet är klar med att starta om så startar du Blockbuster och försöker se din film igen.
B. Nollställ Blockbuster-appen genom att radera applikationens data
- Börja från startskärmen (Home) på din enhet och gå till Inställningar (Settings).
- Välj Allmänt (General).
- OBS: Om du inte ser inställningen Allmänt (General) så ska du fortsätta till nästa steg.
- Välj Program (Applications).
- Välj Administrera applikationer (Manage Applications).
- Välj Blockbuster.
- Välj Radera data (Clear data) och tryck sen OK.
- När du har raderat Blockbuster-appens data så startar du Blockbuster och försöker att streama din film igen
C. Ta bort och ominstallera Blockbuster-appen.
Kontrollera att problemet inte beror på en gammal version av Blockbuster-appen genom att ta bort appen från din Android-enhet och sen installera den igen.
- Öppna Play Butik (Play Store)-appen.
- Sök efter Blockbuster.
- När du är på Blockbuster-appens sida i butiken så väljer du Avinstallera (Uninstall).
- Bekräfta med OK.
- När appen är borttagen så installerar du den igen genom att trycka på Installera (Install) och sen Acceptera (Accept).
- Välja Öppna (Open) när installationen är slutförd.
- Log in på Blockbuster och fortsätt.
- Försök att streama filmen igen
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.