Om du upplever uppspelningsproblem på din PlayStation, så rekommenderar vi att du först provar följande:
En av de vanligaste orsakerna till problem som uppstår när du försöker att streama BLOCKBUSTER är en dålig eller periodvis bristfällig internetanslutning. Upplever du problem med att starta BLOCKBUSTER-appen eller uppspelning av film på din enhet kan orsaken möjligtvis vara en för långsam eller helt avbruten internetanslutningen.
Vi har här samlat några bra steg som kan lösa de flesta problemen med internetanslutningen:
OBS! Om du utför nedanstående steg och fortfarande upplever problem med att upprätta kontakt med BLOCKBUSTER så rekommenderar vi dig att kontakta din internetleverantör. De kan fastställa om problemet eventuellt ligger i hur din router är konfigurerad och om den kan kommunicera med andra enheter i dit hemnätverk.
Om ditt nätverk motsvarar våra minimikrav för streaming kommer ett slutförande av nedanstående steg att lösa de flesta anslutningsproblem.
- Se till att ALL utrustning i ditt hemnätverk är urkopplad som grupp i cirka en minut innan du kopplar in varje enhet igen, en efter en.
- Stäng av eller koppla ur din enhet.
- Ta ut nätsladden till modemet (OCH till den trådlösa routern i tillfälle att detta är en separat enhet) ur kontakten i minst 30 sekunder.
- Sätt i sladden till modemet igen och vänta tills det inte är några fler indikatorlampor som blinkar. Om routern är skild från ditt modem så måste du koppla in denna och vänta tills det inte är några fler indikatorlampor som blinkar.
- Sätt åter på enheten och försök att streama BLOCKBUSTER igen.
Om du är lite teknisk…
- Om du har ändrat din enhet till användardefinierade inställningar för anslutning så rekommenderar vi att du försöker att återställa din internetleverantörs standardinställningar.
- Om du upprättar din anslutning via VPN (Virtual Private Network) bör du inaktivera den och upprätta din anslutning direkt till internet i ditt hem.
- Om du har ändrat din enhet till en användardefinierad DNS-inställning så kan du försöka att nollställa din enhet för att hämta DNS automatiskt.
Är du osäker på hur du ska utföra ett av dessa steg kan du kontakta tillverkaren av enheten för att få mer hjälp.
Förbättra den trådlösa signalen
Om du upprättar din anslutning över ett trådlöst nätverk och ovanstående steg inte hjälper, kan du försöka med följande åtgärder för att förbättra din trådlösa anslutning.
- Flytta routern till en ny plats för att förbättra signalstyrkan. Du kommer i regel att få bättre mottagningsförhållanden i hela hemmet om routern står på en central plats.
- Ett annat tips är också att flytta upp din router från golvet. En router på en hylla eller på ett bord kommer att ge dig en bättre signal än en router som är dold bakom möbler.
- Är du återigen lite teknisk så kan du byta den trådlösa kanalen på din router (Det här kan din leverantör hjälpa dig med om du inte själv vet hur man gör). Vi upplever att ett kanalbyte ofta kan lösa problem som beror på en instabil anslutning.
Kontrollera din anslutning
Vi rekommenderar minst 10 Mbit/s nedladdningshastighet.
Gör den trådlösa signalen bättre
Om du upprättar din anslutning över ett trådlöst nätverk och ovanstående steg inte hjälpte så kan du försöka ett eller flera av dessa steg för att förbättra din trådlösa anslutning:
Flytta routern til en ny plats för att förbättra signalstyrkan. Du kommer i regel att få bättre mottagningsförhållanden i hela hemmet om routern står på en central plats.
Ett annat tips är också att flytta upp din router från golvet. En router på en hylla eller på ett bord kommer att ge dig en bättre signal än en router som är dold bakom möbler.
Upplever du fortfarande problem?
Om du fortfarande upplever att uppspelningen av BLOCKBUSTER-innehåll hackar eller att bilden fryses på PlayStation, kan det bero på ett problem med läsning och skrivning av information i minnet på din PlayStation-enhet. I dessa fall uppstår hackande eller frusen bild normalt med alla titlar antingen omgående eller efter en kort tids uppspeplning. Dessa symptom tyder i regel på en defekt eller skadad hårddisk. En uppgradering eller en ny hårddisk kan vara en lösning på problemet.
På PlayStation kan du få följande felkoder.
Se förslag till lösningar här.
Felkoder:
Får du följande felkod? CE-34878-0
Lösningen på problemet finns hos Sony PlayStation support och följande:
- Close the application, install the latest system software and game update, and restart the system.
- If a PS Camera is connected to the system, remove it and reboot the system, then go to [Settings] > [User] > [Login Settings] and turn "Enable Face Recognition" OFF.
- If you have upgraded the Hard Disk Drive (HDD) in your console, please re-install the original HDD.
- If the error occurs again, back up your saved data, and then go to [Settings] > [Initialization] and choose [Initialize PS4].
- If the error continues and occurs with every application, or as soon as the application starts, please contact PlayStation Support.
Om du får andra felkoder så kan du söka på dem här:
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.